5 mituri despre antrenamente pentru femei

Suntem asaltați de o groază de articole despre importanța mișcării și sfaturi referitoare la antrenamente. Care dintre ele sunt adevărate și care sunt mituri?

Iată 5 idei preconcepute despre fitness la care ar trebui să renunți dacă vrei să vezi rezultate:

  1. Antrenamentul cu greutăți te va umfla și îți va crește masa musculară foarte mult

Este foarte greu , femeie fiind, să crești masa musculară atât de mult încât să fie inestetic sau masculin, deoarece nu ai un nivel de testosteron la fel de mare precum bărbații ( de aceea bărbații sunt predispuși la creșterea masei musculare mult mai accentuate ). Dacă vrei să slăbești, antrenamentul cu greutăți te va ajuta să slăbești prin construirea masei musculare , atâta timp cât vei avea o alimentație echilibrată.

  1. Poți slăbi doar din anumite părți ale corpului

Atunci când vrei să slăbești, să petreci un timp îndelungat pe banda de alergare nu este mereu cea mai bună soluție. Antrenamentul de tip cardio te poate ajuta să ai un deficit caloric, ceea ce este esențial pentru a pierde în greutate. Pe termen lung însă, având în vedere că masa musculară arde calorii, vei fi nevoit să crești acest deficit pentru a slăbi în continuare.  Masa musculară scade atunci când faci doar antrenamente de tip cardio, așadar cel mai indicat este să combini cele două tipuri de antrenamente (cardio și cu greutăți) .

  1. Dacă nu te simți epuizat după antrenament, înseamnă că nu ai lucrat cum trebuie

Dacă uneori între intensitatea antrenamentului și  starea de epuizare de după există o strânsă legătură, nivelul de oboseală musculară nu este întotdeauna un indicator relevant. Epuizarea musculară poate fi și semnul unui nivel crescut de stres asupra țesuturilor.

  1. Nivelul de transpirație este direct proporțional cu cel al efortului

Acest lucru nu este neapărat adevărat. Transpirația apare odată cu creșterea temperaturii corpului, care este influențată de nivelul de intensitate al exercițiilor fizice, dar și de temperatura locului în care faci antrenamentul. Umiditatea din aer joacă deasemenea un rol important în procesul de transpirație.

  1. Ar trebui să faci antrenament zilnic

Nimic mai fals! Atunci când faci antrenamente cu greutăți, fibrele musculare se rup pentru a fi reconstruite altele mai puternice. Pentru a face asta, organismul are nevoie de timp să se recupereze după efort. Îți recomand să faci pauza minim o zi sau două pe săptămână, în care poți face antrenamente de recuperare,  precum stretching, yoga sau plimbări în aer liber.

Mișcarea este foarte importantă pentru un stil de viață sănătos, atâta timp cât este făcută cu moderație și cuprinde toate tipurile de antrenament.

Articol trimis de Raluca Mihaela

Write a Comment

view all comments

Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person. Required fields marked as *