In Urban Dictionary, “Facebook Evangelist” este tradus ca o persoană care le spune constant celor din jur fără cont pe Facebook să îşi facă unul, chiar dacă nu plănuiesc să interacţioneze cu aceştia după ce vor fi intrat în reţea.
Dacă pe cei care contribuie la creşterea reţelei îi numim evanghelişti ai Facebook-ului, pe cei din interior care aduc utilizatori către comunităţi existente i-am putea numi evanghelişti pe Facebook – care nu mai atrag oameni în reţea, ci îşi îndreaptă prietenii către brand-uri, cauze etc.
În general, un evanghelist pe Facebook îşi încurajează prietenii să adere la cauze, să urmărească pagini sau să intre în grupuri alese în funcţie de diverse criterii. El este un susţinător adevărat sau unul fals în funcţie de aceste criterii la care organizaţiile contribuie la formarea lor.
Utilizatorii atraşi strict pentru că li se oferă beneficii materiale aduc oameni în comunitate pentru a le îndeplini lor unele favoruri. Prea puţini sunt motivaţi şi aduşi de dragul brand-ului. De aceea, eu le spun falşi evanghelişti pentru că deşi “umflă” comunitatea, scopul pentru care fac asta este iniţial doar personal. Likeri adevăraţi ai dacă după deja populara tactică de concursuri converteşti fanii cu numele în fani dovediţi.
Pe de altă parte, există şi evanghelişti adevăraţi de-a gata. De obicei, îi găsim în comunităţi în jurul unor cauze sau în grupuri cu un scop practic. Şi principalul motiv este că aici simt că pot avea un rol prin care contribuie la dezvoltarea unui fapt, fără să promoveze interese comerciale.
Oricum ar fi, cred că încă prea puţine organizaţii se gândesc că pot avea lideri care permanent să îşi arate susţinere. Încă e fugă către cât mai mult şi mai puţină agitaţie pentru cât mai bun.
Dar va veni vremea când vor apărea mai des întrebări precum “De ce dacă am 20.000 de fani, media like-urilor la statusuri este de 30?”.