Colagen pentru articulații – menține sănătatea articulațiilor? Cezi ce spun studiile

Colagen pentru articulații – supliment nutritiv, bogat în aminoacizi, care joaca un rol important în construirea cartilajului articular. Cercetările privind rolul colagenului în tratarea osteoartritei au oferit rezultate mixte.

Studiile privind rolul colagenului în tratarea artritei reumatoide sugerează că nu are un efect semnificativ în reducerea durerii și a înflamației articulare.

Colagenul este creat din oase și piele de vită, porc sau pește. Poți achiziționa capsule de colagen din farmacii sau magazine cu produse naturiste.

Ce este colagenul?

Colagenul este proteina din corpul uman care menține pielea suplă și susține cartilajul care acționează ca amortizor în articulații.

Pe măsură ce îmbătrânim, cantitatea de colagen din corp scade. Efectele scăderii nivelului de colagen sunt evidente. Pielea începe să se lase și se umple de riduri. De asemenea, articulațiile se uzează și devin predispuse la artrită și leziuni.

Tipuri de colagen

Corpurile noastre sunt formate din 16 tipuri de colagen. Cele mai importante sunt tipul I, II și III. Colagenul de tip I se găsește în tendoane și oase, colagenul de tip II se găsește în cartilaj, iar cel de tip III se găsește în piele și mușchi.

Suplimentele cu colagen vin în diferite forme, în funcție de modul în care sunt preparate. Acestea includ gelatină, hidrolizat și denaturat.

Gelatina este tratată termic pentru a sparge proteinele mari în bucăți mai mici. Colagenul hidrolizat este descompus mai tare, în lanțuri mai mici de aminoacizi. Colagenul denaturat nu este descompus.

Majoritatea cercetărilor s-au făcut pe colagen hidrolizat, deoarece acesta poate fi absorbit mai ușor de corp.

Colagenul utilizat în suplimente provine de la animale, cum ar fi vacile, porcii și animale din mediul acvatic cum ar fi rechinii și meduzele.

Cum funcționează colagenul?

colagen pentru articulatiiSuplimentele de colagen hidrolizat sunt bogate în mulți aminoacizi (un grup de compuși chimici) care joacă un rol important în crearea colagenului. Colagenul de tip II este una dintre principalele proteine din cartilaj.

S-a sugerat că administrarea de colagen hidrolizat poate îmbunătăți simptomele osteoartritei prin stimularea producției de colagen a corpului. Unele studii au sugerat că bolile autoimune cum ar fi artrita reumatoida, pot fi tratate prin administrarea pe cale orală a unui antigen străin care ar putea diminua reacția sistemului imunitar.

Administrarea de colagen pe cale orală poate introduce unele substanțe chimice care provoacă inflamații articulare în corp și creează toleranță orală la acești antigeni, reducând efectele artritei inflamatorii.

Este sigur consumul de colagen?

Colagenul este bine tolerat și nu are efecte secundare majore. Efectele secundare minore includ:

  • Senzație de greutate în stomac
  • Diaree ușoară
  • Erupții cutanate

Nu există interacțiuni medicamentoase cunoscute și încă nu se știe care este cea mai bună doză de colagen. Studiile au utilizat doze zilnice cuprinse între 1-10 grame de colagen hidrolizat și 0,1-10 mg colagen de tip II din pui sau bovine.

colagen pudra

Colagenul ajută la menținerea sănătății articulațiilor?

În mod evident, articulațiile noastre au nevoie de colagen. Suplimentele cu colagen sunt eficiente? Iată ce spun studiile.

Un studiu de 24 de săptămâni efectuat pe sportivi a încercat să determine dacă colagenul hidrolizat ar putea sprijini sănătatea articulațiilor. Cercetătorii au descoperit că colagenul este eficient în susținerea sănătății articulațiilor, indiferent dacă o articulație este în repaus sau lucrează.

Un studiu pe 250 de persoane care au luat peptide de colagen pe o perioadă de 6 luni a arătat, de asemenea, că colagenul poate sprijini sănătatea articulațiilor.

Este important să te asigură că obții suficient colagen, indiferent dacă dorești să susții sănătatea articulațiilor, pielii, unghiilor, părului sau oaselor.

articulatia genunchiuluiIată ce trebuie să știi despre efectele colagenului asupra sănătății articulațiilor:

  • Colagenul este esențial pentru integritatea structurală a articulațiilor: tendoane, ligamente și cartilaj.
  • Cercetările clinice arată că colagenul poate sprijini sănătatea articulațiilor, poate reduce inflamația și simptomele artritei.
  • Peptidele de colagen cu greutate moleculară mică sunt cele mai bune.

Când cauți un supliment cu colagen, alege-l pe cel cu dimensiune moleculară mai mică. Peptidele de colagen cu greutate moleculară mică se absorb mult mai ușor decât alte forme de colagen și ajută la menținerea sănătății articulațiilor.

Efectele colagenului asupra artritei reumotoide

Patru studii au testat colagenul împotriva unui placebo, iar unul l-a testat împotriva metotrexatului. Studiile au implicat între 60 și 503 de participanți cu poliartrită reumatoidă.

  • Cei care au consumat colagen de tip II au prezentat mai puține articulații umflate.
  • Deși oamenii din ambele grupuri au prezentat îmbunătățiri, cei care au folosit metotrexat au raportat cele mai bune îmbunătățiri.

Efectele colagenului asupra osteoartritei

Într-un studiu, 81 de participanți cu osteoartrită au fost selectați aleatoriu pentru a primi tablete placebo sau unul dintre cele trei preparate de colagen. Participanților li s-a oferit zilnic 10 grame de colagen timp de două luni.

Toate cele trei preparate au fost semnificativ mai bune decât placebo în reducerea durerii.

articulatieUn alt studiu a fost efectuat pe 389 de persoane cu osteoartrită. Participanții au fost aleși aleatoriu pentru a primi fie 10 gr de colagen hidrolizat fie tablete placebo timp de 14 de săptămâni. Rezultatele au arătat astfel:

  • Colagenul hidrolizat nu a avut niciun efect semnificativ asupra reducerii durerii și îmbunătățirii funcției fizice în grupul de studiu.
  • La începutul studiului s-a observat un efect benefic la participanții care aveau simptome severe.
  • Colagenul hidrolizat a fost relativ bine tolerat.

Într-un alt studiu, 250 de persoane cu osteoartrită la genunchi au fost alese aleatoriu pentru a primi fie 10 grame de colagen hidrolizat, fie un pacebo, zilnic, timp de 6 luni.

  • Cei care au primit colagen au raportat o reducere mai mare a durerii.
  • Cele mai frecvente efecte secundare raportate au fost migrenele și problemele gastrointestinale.

De unde poți obține colagen?

Singurele surse de colagen sunt de origine animală. Colagenul este prezent în țesuturile conjunctive și oasele animalelor. Cele mai utilizate surse sunt puiul, carnea de vită, carnea de porc și peștele.

Deoaece oasele și țesutul conjunctiv nu sunt tocmai ușor de consumat, trebuie fierte în apă ore în șir pentru a scoate colagenul din ele. Astfel, a devenit supa de oase atât de populară. Cu cât fierbi mai mult supa de oase, cu atât va fi mai bogată în colagen.

Un supliment de înaltă calitate te poate ajuta să obții beneficiile colagenului, fără a mai fierbe ore în șir supa de oase. Doar asigură-te că alegi un supliment bun.

Sursa:

webmd.com

Write a Comment

view all comments