Calorii pepene roșu – este pepenele sărac în calorii? Te poate ajuta să slăbești

Calorii pepene roșu și beneficii pentru sănătate. În acest articol vom discuta despre caloriile pepenelui, nutrienții care se găsesc în acest fruct și efectele pe care le are asupra organismului uman.

Pepenele roșu este unul dintre cele mai gustoase fructe de vară. Acesta este sărac în calorii și bogat în apă. Pepenele este adesea consumat singur, ca gustare, dar poate fi și un ingredient delicios în multe rețete.

Este, de asemenea, o sursă excelentă de licopen și vitamine A și C și este mai puțin acid decât citricele și roșiile.

Calorii pepene roșu și nutrienți

Pepenele roșu este format, în principal din apă (91%) și carbohidrați (7.5%). Oferă foarte puține proteine și grăsimi și un număr redus de calorii.

100 grame de pepenee roșu conține:

  • Calorii – 30
  • Apă – 91%
  • Proteine – 0.6%
  • Carbohidrați – 7.6%
  • Zahăr – 6.2 grame
  • Fibre – 0.4 grame
  • Grăsime – 0.2 grame

calorii pepene rosuCarbohidrați

Carbohidrații sunt, în mare parte zaharuri simple, cum ar fi glucoza, fructoza și zaharoza. Pepenele roșu oferă, de asemenea, o cantitate mică de fibre.

Indicele glicemic (IG) este un sistem de măsurare a vitezei cu care alimentele cresc nivelul zahărului din sânge după mese – IG al pepenelui roșu variază de la 72 la 80, care este destul de ridicat.

Cu toate acestea, fiecare porție de pepene roșu este relativ săracă în carbohidrați, așa că consumul de pepene nu ar trebui să aibă un efect major asupra nivelului de zahăr din sânge.

Fibre

100 grame de pepene roșu oferă doar 0,4 grame de fibre. Cu toate acestea, datorită conținutului său de fructoză, este considerat bogat carbohidrați fermentabili cu lanț scurt.

Consumul de cantități mari de fructoză poate provoca simptome digestive neplăcute la persoanele care nu le pot digera complet, cum ar fi persoanele cu malabsorbție a fructozei.

Vitamine și minerale

Pepenele verde este o sursă bună de vitamina C, dar mai conține și alte vitamine și minerale.

  • Vitamina C – acest antioxidant este esențial pentru sănătatea pielii și funcția imunitară
  • Potasiu – acest mineral este important pentru controlul tensiuniii arteriale și sănătatea inimii
  • Vitamina B5 – cunoscută și sub numele de acid pantotenic, această vitamină se găsește aproape în toate alimenele într-o oarecare măsură
  • Vitamina A – pepenele roșu conține beta-caroten, pe care corpul îl transformă în vitamina A

Pepenele roșu conține și antioxidanți, precum citrulină și licopen, care au numeroase beneficii pentru sănătate.

Citrulina 

Pepenele roșu este cea mai importantă sursă dietetică de citrulină. Cea mai mare cantitate se găsește în coaja albă care înconjoară fructul dulce. Citrulina se transformă în corp în arginină.

Atât citrulina, cât și arginina joacă un rol important în sinteza oxidului nitric care ajută la scăderea tensiunii arteriale prin dilatarea și relaxarea vaselor de sânge.

pepene rosu caloriiArginina este, de asemenea, importantă pentru multe organe – cum ar fi plămânii, rinichii, ficatul și sistemul imunitar și reproducător – și, s-a demonstrat, că facilitează vindecarea rănilor.

Deși pepenele roșu este una dintre cele mai bune surse dietetice de citrulină, va trebui să consumi aproximativ 2.3 kg de pepene pentru a-ți lua doza zilnică necesară de arginină.

Licopen

Pepenele roșu este cea mai cunoscută sursă de licopen, un puternic antioxidant responsabil pentru culoarea sa roșie.

De fapt, pepenele roșu proaspăt este o sursă mai bună de licopen decât roșiile. Studiile arată că sucul proaspăt de pepene roșu este eficient în creșterea nivelului sangvin atât al licopenului, cat și al beta-carotenului.

Corpul folosește licopenul într-o oarecare măsură pentru a forma beta caroten, care este apoi transformat în vitamina A.

Pepene roșu – beneficii pentru sănătate

Reduce valorile tensiunii arteriale

Hipertensiunea arterială este un factor de risc major pentru bolile cronice și moartea prematură. Pepenele roșu este o sursă bună de citrulină, care este transformată în corp, în arginină. Ambii aminoacizi ajută la producerea oxidului nitric.

Oxidul nitric este o moleculă de gaz care determină relaxarea și dilatarea mușchilor mici din jurul vaselor de sânge. Acest lucru duce la reducerea valorilor tensiunii arteriale.

Consumul de pepene roșu poate reduce tensiunea arterială și rigiditatea arterială la persoanele cu hipertensiune.

Reduce rezistența la insulină

Insulina este un hormon vital implicat în controlul glicemiei. Rezistența la insulină poate duce la creșterea nivelului de zahăr din sânge și este legată de sindromul metabolic și diabetul de tip 2.

Sucul de pepene roșu și aportul de arginină sunt asociate cu rezistența redusă la insulină, în unele studii.

Ameliorează durerea musculară după efort fizic

pepene rosu feliiDurerea musculară este un efect secundar, bine cunoscut, al exercițiilor fizice intense.

Un studiu a arătat că sucul de pepene roșu este eficient în scăderea durerii musculare după antrenament.

Combate deshidratarea

Pepenele roșu este 91% apă, de aceea este foarte hidratant. Dacă nu reușești să bei suficientă apă, mai ales în zilele toride de vară, încearcă să mănânci câteva porții de pepene roșu. Te vei hidrata și vei obține și micronutrienți.

Ajută la pierderea în greutate

Un mic studiu asupra adulților supraponderali, a arătat că cei care au consumat pepepe roșu s-au simțit mai sătui și au reușit să-ți reducă greutatea corporală și tensiunea arterială mai mult decât cei care au consumat fursecuri cu conținut scăzut de grăsimi.

Are pepenele roșu efecte adverse?

Pepenele roșu este bine tolerat de majoritatea oamenilor. Cu toate acestea, poate provoca reacții alergice sau probleme digestive la unele persoane.

Alergia la pepene roșu este rară și este, de obicei, asociată cu sindromul de alergie orală la persoanele sensibile la polen. Simptomele includ mâncărime în gură și gât, umflarea buzelor, gurii, limbii, gâtului și/sau urechilor.

Unde trebuie depozitat pepenele roșu?

Pepenele proaspăt, netăiat, poate fi păstrat la temperatura camerei. Căldura poate face ca interiorul pepenelui să se usuce, așă că, dacă este foarte cald în casă, pepenele trebuie pus într-un loc răcoros sau la frigider.

Pepene roșu poate fi păstrat la frigider timp de 2-3 săptămâni. Odată ce tai pepenele roșu, poți să-l păstrezi la frigider până la 5 zile dacă îl pui într-un recipient închis sau într-o pungă de plastic. De asemenea, poți îngheța pepenele roșu, tăiat în bucăți.

Fructe care te pot ajuta să pierzi în greutate

Consumul a cel puțin 5 porții de 80 de grame de fructe și legume pe zi, scade riscul unor probleme grave de sănătate. Studiile recente au dovedit, de asemenea, că consumul anumitor fructe poate ajuta la pierdera în greutate.

Aceste fructe uimitoare te pot ajuta să scapi de kilogramele în plus:

Pepene roșu

pepene fructDeoarece pepenele conține foarte multă apă, este unul dintre cele mai bune fructe pe care trebuie să le mănânci dacă încerci să slăbești. O porție de 100 de grame conține doar 30 de calorii.

Este, de asemenea, o sursă excelentă de arginină, un aminoacid care ajută la arderea rapidă a grăsimilor. Pe lângă faptul că ajută corpul să rămână hidratat, menține senzația de sațietate, astfel încât să nu apară poftele între mese.

Guava

guavaGuava este un fruct tropical, delicios, plin de fibre, care ajută la satisfacerea poftei de mâncare. Nu are colesterol și are o cantitate mai mică de zahăr în comparație cu alte fructe, cum ar fi merele, strugurii și portocalele.

Măr

marConsumul unui măr pe zi, poate ține medicul departe și te poate ajuta să slăbești mai repede. Vestea bună este că un singur măr consumat pe zi poate oferi corpului o medie de 4.4 grame de fibre, care respezină aproximativ o cincime din necesarul zilnic.

Merele sunt o sursă bogată de fibre numite pectină. Consumul de mere sau pere înainte de mese a dus la pierdere semnificată în greutate, arată un studiu.

Grapefruit

grapefruitAcest fruct delicios, care a fost creat pentru prima dată în secolul al XVIII-lea, prin încrucișarea unui pomelo cu o portocală, este de asemenea, o sursă fantastică de pectină.

Conține o cantitate mare de vitamina C, acid folic și potasiu. Grapefruitul roz și roșu sunt o sursă bună de vitamina A și licopen. Consumul unei jumătăți de grapefruit cu aproximativ 30 de minute înainte de mese te ajută să te simți mai plin, ceea ce va duce la un consum mai mic de alimente și calorii.

Banana

bananeConsiderate gustarea perfectă înainte sau după antrenament, bananele sunt mai sănătoase decât majoritatea batoanelor energizante care conțin adesae mult zahăr și substanțe chimice.

Deși o banana medie conține 27 de grame de carbohidrați, fructul poate ajuta la menținerea greutății, deoarece are doar 105 calorii și 3 grame de fibre. Bananele sunt, de asemenea, cunoscute pentru capacitatea lor de a combate crampele musculare, menține tensiunea arterială scăzută și preveni aciditatea. Încearcă doar să consumi o singură banană pe zi.

Roșie

rosiiSă nu uităm că roșia este un fruct și nu o legumă. Acest fruct roșu este plin de antioxidanți și poate ajuta la reducerea retenției de apă. De asemenea, combate rezistența la leptină (leptina este un tip de proteină care împiedică corpul să piardă în greutate).

În plus, roșiile au un conținut scăzut de calorii. O roșie de dimensiuni medii are doar 22 de calorii și una mare are doar 33 de calorii. Roșia este un aliment care suprimă foamea, ceea ce înseamnă că are cantități mari de apă și fibre.

Desigur, nu poți slăbi pur și simplu mâncând aceste fructe. Vei pierde în greutate atunci când vei arde mai multe calorii decât consumi. Prin exerciții fizice și înlocuirea alimentelor bogate în calorii cum ar fi brânza, carnea sau orezul cu fructe cu conținut scăzut de calorii, cum ar fi roșiile, vei putea ajunge la greutatea ideală.

Sursă:

  • healthline.com

Write a Comment

view all comments